Vaikuttajamarkkinointi, joka Toimii Hävyttömän tehokkaasti

Yleisesti ollaan ajateltu, että vaikuttajamarkkinointi on vain isojen pelaajien (Adidas, Coca-Cola, Nike) suosima strategia. Näin ei kuitenkaan ole. Totta on, että monet tunnetuimmat tähdet voivat veloittaa kuvasta vai videosta tuhansia euroja Suomessakin. Maailmalla juuri tehtiin kauppa, jossa somestaralle maksettiin $300,000 muutamasta videosta, vain koska toimarin tytär suositteli tekemään yhteistyötä idolinsa kanssa.

Vaikuttajamarkkinointi on nyt enemmän ja enemmän pienienkin yritysten mietinnässä. Hyvät tulokset kun vaihdetaan yrittäjien kesken ja suositteluja kertyy meidänkin suuntaan suurenevissa määrin. Yleensä budjettia ei ole kuitenkaan maksaa tuhansia tai kymmeniä tuhansia euroja yhdestä videosta, jolloin käytetään ns. micro-vaikuttajia.

Micro-vaikuttajat ovat idoleita, mutta heillä ei ole miljoonien yleisöä, vaan keskimäärin 5000-100,000 katsojaa tai kuulijaa. Micro-vaikuttajat ovat oikeastaan koko vaikuttajamarkkinoinnin jalokiviä, joihin kovin moni, varsinkaan suurempi brändi ei jaksa nähdä vaivaa. Meidän onneksemme eivät.

 

Micro-vaikuttajat ovat erittäin tehokkaita muutamasta syystä:

  • Lojaalimpi kuulijakunta
  • Vastailee ja kommentoi kysymyksiin
  • Paljon kompaktimpi ja tarkempi yleisö
  • Edullisempia kuin todella tunnetut somestarat

Onhan tämä ihan loogistakin, eikö?

Vaikuttajamarkkinointi micro-vaikuttajien kanssa on erittäin hyvää bisnestä, niin teille kuin heillekin. Win-win tilanne on todella hyvä yleisestikin. Itseasiassa, luulenpa että jokainen brändi yllättyy kuinka mukavaa on työskennellä näiden kanssa. Kannattaa ehdottomasti kokeilla.

Mitä vaikuttajamarkkinointi maksaa?

Kampanjat alkavat yleensä +100€ ja päätyvät tuhansiin per somestara. Riippuen aina yleisöstä.

Toivottavasti tämä antoi ehkä uutta mietittävää seuraavan tuotelanseerauksen kohdalle tai yleiseen brändimainontaan!

vaikuttajamarkkinointi